NEV-DAMA a.s.

Dôležité informácie k letnej dovolenke

Vážení priatelia dovolenke pri mori i na horách,

opäť nadišiel čas, kedy sa zamýšľate nad výberom letnej dovolenky, a je nám cťou, že listujete práve naším katalógom. Rovnakú ctí nám bude, ak zvolíte si práve našej cestovnej kancelária za partnera, s ktorým sa rozhodnete stráviť dni oddychu na morských plážach či treba u jazier posadených medzi Alpami.

Už niekoľko rokov sa Vám snažíme sprostredkovať návštevu atraktívnych dovolenkových lokalít Európy za maximálne výhodné ceny a Váš neutíchajúci záujem aj vysoká miera spokojnosti spolu so stúpajúcim počtom stálych zákazníkov nás nadmieru teší a zároveň aj zaväzuje do budúcnosti.

984 / 5000 Výsledky překladu Ťažiskom našej ponuky naďalej zostávajú stredomorské destinácie - Nevyčerpateľne pestrá Taliansko, stále atraktívna Chorvátsko, v ktorom môžete zvoliť zo široko otvoreného vejára letovísk po celom pobreží, slnečné Španielsko s možnosťou voľby medzi leteckou a pozemnou dopravou, luxusné Francúzsko, kam sa môžete za morom a pamiatkami vydať ako na časť pevninskou do Stredomoria či k Atlantiku, tak i na Napoleonov ostrov Korzika. Nezabúdajme ale ani tých z Vás, ktorí pred morskými plážami preferujú aktívnu dovolenku na horách či v kúpeľoch, a tak je posledná tretina tohto katalógu venovaná tomu najzaujímavejšiemu z talianskych, rakúskych, švajčiarskych, nemeckých, francúzskych a slovinských Álp. Posilňujeme postupne v tejto sekcii tiež zastúpenie nám geograficky najbližších destinácií. Okrem už osvedčených českých a slovenských hôr, maďarských kúpeľov a Balatonu tento rok prvýkrát dostanú príležitosť aj naši severní susedia, a to v podobe dvoch atraktívnych rezortov v poľskej časti Jizerských hôr a Krkonôš.

Nech zvolíte akokoľvek, veríme, že Vaša voľba bude správna, že vyberiete práve lokalitu a ubytovaciu kapacitu pre Vás úplne ideálne, že budete spokojní so všetkými našimi službami, a že sa aj v budúcnosti budeme môcť znova stretnúť nielen prostredníctvom týchto stránok.

Krásne počasie a len tie najpríjemnejšie zážitky na dovolenke Vám už teraz praje

Vaša cestovná kancelária

Dôležité informácie

Výber zájazdu

Jednotlivé horské strediská aj ubytovacie kapacity sa od seba navzájom často veľmi líšia, a preto nie každé stredisko či ubytovacia kapacita vyhovuje potrebám a náročnosti každého bez rozdielu. Než si vyberiete „ten Váš“ zájazd, zvážte, a to prosíme naozaj dôkladne, čo od svojej zimnej dovolenky očakávate, či kladiete dôraz na cenu, na kvalitu a/či rozsah lyžiarskej / snowboardovej ponuky, na polohu, kvalitu a/či vybavenosť hotelu či apartmánu, na vzdialenosť zo SR, na prestíž oblasti, na kľud či naopak „živosť“ strediska alebo na škálu polyžiarskeho vyžitia apod. Aby sme Vám výber aj orientáciu v katalógu uľahčili, snažili sme sa jednotlivé strediská i ubytovacie kapacity priblížiť čo možno najvernejšie a obdobne, pre čo najväčšiu prehľadnosť, štruktúrovať aj všetky popisy.

Termíny pobytu a časy začiatku / konca ubytovania

U zájazdu, kde je v cene zahrnuté ubytovanie na 7 nocí, je nástupným aj posledným dňom pobytu spravidla sobota či nedeľa. Výnimkou je často časť silvestrovských a veľkonočných pobytov. U pobytov kratších než 7 nocí je nástupný a posledný deň pobytu stanovený v niektorých prípadoch pevne (jedná sa napr. o trojdenné, štvordenné či päťdenné pobyty od štvrtka do nedele, od nedele do štvrtka či piatka vypísané u rady stredísk) a „predvypísané“ termíny u cenníku s týmto potom priamo korešpondujú, v iných naopak pevne stanovený nie je a je ľubovoľne voliteľný, častokrát s podmienkou minimálneho počtu nocí Presné termíny pobytov sú špecifikované u každej ubytovacej kapacite v odstavci „dĺžka pobytu“.. Nastúpiť na ubytovanie je možné v prvý deň pobytu až v poobedných či večerných hodinách, spravidla po 14. až 18. hodine a najneskoršie do 19. až 23. hodiny podľa pravidiel ubytovacej kapacity. Neskoré príjazdy po 20. hodine sú v niektorých prípadoch spoplatnené. V prípade príjazdu po 23. hodine nie je možné garantovať Vaše ubytovanie. Ubytovanie musí byť ukončené v posledný deň pobytu v ranných či doobedňajších hodinách, spravidla do 9. až 10. hodiny, nie však pred 7. až 9. hodinou. U pobytov s vlastnou dopravou je možné samozrejme individuálne dohodnúť aj odjazd v deň skorší, aj tu je však nutné časovo sa prispôsobiť možnostiam cestovnej kancelárie / prevádzkovej dobe recepcie konkrétnej ubytovacej kapacity či možnostiam ubytovateľa. Aj tieto skoré odjazdy môžu byť v niektorých výnimočných prípadoch spoplatnené. Presné informácie k Vami zvolenej ubytovacej kapacite obdržíte v odjazdových pokynoch, na vyžiadanie Vám ich radi poskytneme aj dopredu.

Vlastná doprava

Vy, ktorí ste sa rozhodli pre dopravu vlastným autom, môžete samozrejme počítať s tým, že Vás pred cestou vybavíme podrobnými odjazdovými pokynmi s informáciami o doporučených trasách, prípadných obmedzeniach, povinných poplatkoch, cenách pohonných hmôt mimo územie SR a mapkou či presným popisom cieľového miesta. Tieto odjazdové pokyny sa snažia na všetky zmeny (poplatkov, dopravného značenia, uzávierky...) čo najflexibilnejšie reagovať, nie však garantovať a prípadne takto vzniknuté dodatočné náklady kompenzovať. Pre jednoduchosť vytvorenia Vašej predstavy o vzdialenostiach a základných trasách zo SR sme tieto informácie umiestnili vždy aj na úvodnú stranu každého lyžiarskeho strediska. Podrobnejšie informácie nájdete tiež na úvodnej strane niektorých hlavných oblastí. Už teraz si Vás dovoľujeme upozorniť, že vyššie spomenuté doporučené trasy vychádzajú z našich dlhoročných skúseností a častokrát sa rozchádzajú s trasami odporučenými GPS navigáciami. Dôvod je jednoduchý - niektoré GPS navigácie bohužiaľ ešte nemajú predvolené zimné uzávierky niektorých horských priesmykov a tiež nedokážu objektívne zhodnotiť kvalitu, prevýšenia a teda aj „šoférsku“ náročnosť niektorých cestných ťahov. V prípade neskoršieho príjazdu by mal klient volať číslo na našu dispečingovú službu uvedené v pokynoch na cestu. Vylúči sa tak riziko veľmi nepríjemnej situácie, kedy by sa klienti nemohli v neskorých hodinách dostať na ubytovanie včas, a bolo im preto zrušené.

Autobusová doprava

Autobusová doprava je v zimnej sezóne 2020 / 2021 zaisťovaná veľkokapacitnými vozidlami zahraničnej výroby priemerného veku 3 roky. Všetky autobusy sú vybavené bezpečnostnými pásmi a systémami ABS, ESP a SPA (Lane Assist), majú polohovateľné sedadlá posúvacie sa do uličky a na palube sú vždy k dispozícii teplé a studené nápoje. Vo väčšine autobusov je dostupné Wi-Fi pripojenie k internetu (150 MB / osoba - služba dostupná v závislosti na pokrytí siete mobilným operátorom) a magazíny o lyžování zadarmo. S odbavením pomôžu skúsení a príjemní vodiči.

Vopred si Vás dovolujeme upozorniť, že z dôvodu veľkého počtu vypísaných nástupných miest môžu byť zvozy pri ceste tam a rozvozy pri ceste späť zabezpečené aj daľšími autobusmi, mikrobusmi a osobnými vozmi (v celkom výnimočných prípadoch, kedy rentabilita a komplikovanosť zvozu neumožní iné riešenie, pripúšťame tiež použitie autobusovej alebo vlakovej linkovej dopravy), a že tu teda existuje aj možnosť prestupov po trase. Jedná sa najmä o prestupy v Prahe, Brne a Plzni a taktiež o prestupy pri rozvozoch a zvozoch v rámci jednotlivých lyžiarskych stredisiek, kde pre tento účel môžu byť využité rovnaké dopravné prostriedky ako pri zvozoch a rozvozoch v rámci ČR. Vo Francúzsku garantujeme, že každý autobus zaváža maximálne 2 strediská (len vo výnimočných prípadoch 3), klienti sa teda vyhnú nepríjemnému zdržaniu pri rozvoze do všetkých destinácií na trase. So systémom „zvozov a rozvozov“ úzko súvisia aj možné časové meškania, kedy „jeden autobus čaká na druhý“. Len vo výnimočných prípadoch však sú tieto meškania dlhšie než 45 minút.

Vzhľadom k celej rade nepríjemných skúseností z minulých rokov, vzhľadom k limitovanému batožinovému priestoru autobusov, vzhľadom k zaisteniu určitej kultúry cestovania a najmä vzhľadom k nutnosti dodržovania medzinárodne platných predpisov o prevádzkovej hmotnosti autobusov ošetrujúcich ich preťažovanie je obmedzená horná hranica hmotnosti prepravovaných batožín. Každý účastník autobusového zájezdu má nárok na prepravu jednej hlavnej batožiny do hmotnosti 25 kg (prípadne batožiny do 20 kg a tašky na lyžiarske topánky), jednej príručnej batožiny do hmotnosti 5 kg a jedného páru lyží či jedného snowboardu, pričom lyže aj snowboardy musia byť prepravované vo vaku určenom na tieto účely. Ďaľšie batožiny je možné prepravovať len po predchádzajúcej dohode, a to za príplatok uvedený v cenníku dopravcu (napr. taška stredných rozmerov do 10 kg, ďaľšie lyže či snowboard - 590 Kč). V prípade, že u niektorého zákazníka bude prekročený vyššie uvedený hmotnostný limit prepravovaných batožín, má vodič autobusu či zástupca cestovnej kancelárie právo niektoré z jeho batožín z prepravy vylúčiť. Preprava zvierat nie je možná. Každý cestujúci je povinný si za asistencie vodiča svoje batožiny naložiť do autobusu, v prípade prestupu po trase si ich preložiť a v cielovom mieste si batožiny prevziať. Cestovná kancelária ani dopravca nepreberajú odpovednosť za prípadnú zámenu prepravovaných batožín a, s výnimkou prepravy samotnej, tiež za ich stratu.

Ďalej upozorňujeme, že WC v autobusoch (v tých, ktoré ho majú) sú vo väčšine prípadoch v zimnom období mimo prevádzku. Dôvodom sú najmä teploty pod bodom mrazu a vo väčšine horských stredisiek zákaz ich vyprázdňovania. Príprava zasadacieho poriadku v autobuse je plne v kompetencii dopravcu, ktorý samozrejme prihliada k Vaším konkrétnym požiadavkám, ale presné požadované miesta nemôže garantovať. Všetci účastníci autobusovej dopravy sú z bezpečnostných dôvodov povinný dbať na pokyny vodičov či technického sprievodu. Vo všetkých autobusoch platí zákaz fajčenia, vyhradzujeme si taktiež právo vylúčiť zo zájazdu podnapité osoby, osoby pod vplyvom omamných látok aj osoby správajúce sa vulgárne (a to aj slovne) voči ostatným zákazníkom, vodičom či sprievodcom, a to bez nároku na vrátenie uhradenej ceny zájazdu či akejkoľvek inej náhrady. Každý cestujúci je tiež zodpovedný za dodržovanie všetkých coľných a právnych predpisov cieľovej zeme zájazdu aj všetkých tranzitných zemí. Ďalej upozorňujeme, že cestovná kancelária negarantuje stráženie batožín pred ubytováním v príjazdový deň a po ukončení ubytovania v odjazdový deň a že trasa autobusu nemusí byť vždy celkom zhodná s odporúčanými trasami z ČR vypísanými vždy na úvodnej stránke každého strediska, u ktorého je autobusová doprava ponúkaná. V priebehu cesty sú, cca po každých 3 až 4 hodinách jazdy, robené povinné bezpečnostné prestávky. Údaje o trase a presnej charakteristike cesty sú v kompetencii dopravcu, ktorý ich môže v priebehu zimnej sezóny meniť v závislosti podľa aktuálnej dopravnej situácie a zjazdnosti ciest na trasách do destinácií.

Autobusová doprava ucelených skupín od 20 osôb je zaisťovaná z akéhokoľvek miesta na území ČR a autobusová doprava ucelených skupín prenajímajúcich si celý autobus môže byť vzhľadom k odjazdovým časom, trase aj programu po vzájomnej dohode upravená podľa želania objednávateľa. V prípade Vášho záujmu o iné nástupné miesto, než to, ktoré je niežšie uvedené, sa na toto informujte v cestovnej kancelárii. Ak bude zmena trasy možná, radi Vám vyjdeme v ústrety. Pokiaľ by doprava z Vami požadovaného miesta možná bola a predstavovala by zvýšenie nákladov na prepravu, ponúkneme Vám túto službu za adekvátny príplatok. Ceny autobusovej dopravy sú uvedené vždy v úvodnom odstavci cenníkových stránok každého strediska. Príplatky za zvozy pri autobusovej doprave do talianskeho strediska Sestriere a do Francúzska z rôznych nástupných miest v ČR sú uvedené v následujúcom odstavci „nástupné miesta a cena zvozu po ČR“.

Klienti sú oprávnení sa dovolávať svojích práv poďla záväzných pravidiel pre autobusovú dopravu v súlade s Nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EU) č. 181/2011, a to priamo u autobusového dopravcu, najmä pokiaľ ide o zákaz diskriminácie cestujúcich, práva cestujúcich v prípade nehody, ku ktorej došlo v súvislosti s autobusovou premávkou a jej dôsledkom je úmrtie alebo poranenie cestujúcich či strata alebo poškodenie batožiny.

Ubytovanie

Kvalitatívne kategórie ubytovacích kapacít na našich stránkach značia tri symboly. Symbolom hvězdičkahvězdičkahvězdičkahvězdičkahvězdičkahvězdička a hvězdičkahvězdičkaS až hvězdičkahvězdičkahvězdičkahvězdičkaS sú označené kapacity, u ktorých je toto označenie oficiálne, teda od príslušného orgánu majú, podľa miestne platných kritérií, pridelené hodnotenie kvality v určitej výške s jeho označením príslušným počtom hviezdičiek, keď ich vyšší počet adekvátne predstavuje aj vyššiu kvalitu. Celá rada ubytovacích kapacít však takéto hodnotenie nemá, respektíve sú ubytovacími subjektmi, u ktorých sa hodnotenie hviezdičkami oficiálne nepoužíva. A práve u týchto sme použili hodnotenie naše, hodnotenie od hvězdička do hvězdičkahvězdičkahvězdičkahvězdičkaS, kedy kritériá pre ich pridelenie sme sa snažili zachovať obdobné s hodnotiacimi kritériami oficiálnych orgánov v príslušnej oblasti.

Hoci sme sa snažili typy a vybavenosť všetkých jednotlivých ubytovacích jednotiek popísať čo možno najpresnejšie, sú i tak, vo výnimočných prípadoch, drobné odlišnosti možné (atypické apartmány či izby z hľadiska skladby a charakteru jednotlivých lôžok, oddelenie niektorých miestností napr. len nábytkovou stenou, chýbajúci trezor v jednej izbe z celého hotelu, špeciálny apartmán pre vozíčkarov, ktorý nemá zásteny sprchového kútu, …) a cestovná kancelária nemôže pridelenie rozdielnej typológie vždy úplne ovplyvniť. Súčasne upozorňujeme, že uvedené údaje o priestornosti jednotlivých ubytovacích jednotiek majú charakter len informatívny a od skutočnosti sa môžu, vo výnimočných prípadoch, líšiť aj o viac než 10 %.

Samostatnou kapitolou sú v tomto ohľade popisy privátnych apartmánov a viac ubytovacích kapacít / rezidencií predávaných pod jedným „všeobecným“ názvom. Tu berte popis apartmánov naozaj skôr ako orientačný, pretože vzhľadom ku skutočnosti, že sa častokrát jedná aj o niekoľko stoviek bytov rôznych majiteľov, popis presne charakterizujúci všetky možné alternatívy skladby a charaktery lôžok, polohy, priestornosti, vybavenosti atď. je doslova nevytvoriteľný.

Upozorňujeme, že niektoré nadštandardné typológie hotelových izieb, napríklad.„Family izby“, môžu podliehať podmienke obsadenosti istým minimálnym počtom osôb.

Ubytovanie infanta (dieťaťa nedovŕšených 2 rokov veku, vo výnimočných prípadoch u niektorých ubytovacích kapacít dieťa do veku 3 alebo 4 rokov), bez ohľadu na to, či spí v detskej postieľke či nie, nie je spravidla možné nad rámec plného obsadenia izby / apartmánu. V prípade požiadavky ubytovania „infanta“ nad rámec maximálnej obsadenosti je potrebné sa striktne držať informáciami uvedenými pod cenníkom u každej kapacity v bode „deti do 2 rokov nad rámec maximálnej obsadenosti“. Táto služba je vždy na vyžiadanie, a to pred potvrdením zmluvy o zájazde.

Cena zahrňuje

Odstavec s týmto názvom, respektíve odstavec s názvom jemu podobným (napr. „cena na osobu zahrňuje“) nájdete pri každom cenníku ubytovacej kapacity na www.nevdama.sk. Pri ubytovaní v apartmánoch sú služby zahrnuté v cene rozpísané všetky bez výnimky. Naopak pri ubytovaní hotelového typu (resp. i pri kapacitách s názvom Garni, Pension apod., teda pri kapacitách ponúkajúcich v základnej cene stravovanie minimálne vo forme raňajok) ich niekoľko chýba. Jedná sa o služby, ktoré sú zahrnuté v cene všetkých týchto kapacít hotelového typu bez rozdielu, teda posteľná a kúpeľňová bielizeň, záverečné upratovanie a spotreby vody aj el. energie, a to v súlade so zvyklosťami uplatňovanými v cestovnom ruchu.

Denné a záverečné upratovanie

Pri všetkých kapacít hotelového typu aj u všetkých privátnych izieb je záverečné upratovanie už zahrnutý v základnej cene zájazdu. U apartmánového ubytovanie však tomu tak vždy nie je. U niektorých apartmánových kapacít je záverečné upratovanie už zahrnutý v základnej cene, u iných je vypísaný za povinný alebo fakultatívny príplatok (v Sk pri úhrade v SR, resp. V príslušnej zahraničnej mene pri úhrade v mieste pobytu) au ďalších si zákazníci vykonáva záverečné upratovanie sami . Ako je to so záverečným upratovaním pri každej konkrétnej ubytovacej kapacity, jednoznačne vyplýva z jej cenníka, resp. z informácií uvedených uňho, keď, ak ide o záverečné upratovanie vo forme povinného príplatku, je toto vždy špecifikované výslovne a v prípade, keď o záverečnom upratovaní výslovne hovoreno nie je, sa má za to, že si záverečné upratovanie vykonáva zákazníci sami. Aj za predpokladu, že záverečné upratovanie je zahrnuté v cene zájazdu, prípadne je hradený formou fakultatívneho či povinného príplatku, je potrebné vykonať bežné upratovanie typu zametanie podlahy, vynesenie odpadkového koša atď. A predovšetkým kuchynskú linku zanechať v absolútnom poriadku vrátane odmrazenej chladničky, umytého riadu apod. U niektorých ubytovacích kapacít si možno upratovanie kuchynskej linky tiež extra fakultatívne priobjednať. Dovoľujeme si upozorniť na skutočnosť, že informácie v tomto katalógu uvedené reflektovali stav k dobe jeho prípravy a teda že môžu nastať prípadné zmeny úhrad v mieste pobytu treba už aj pre nadchádzajúcu letnú sezónu. Pri všetkých kapacít hotelového typu aj u všetkých privátnych izieb je v základnej cene zájazdu zahrnutý tiež denné upratovanie vrátane výmeny kúpeľňového prádla (uterákov). Priamo v izbe potom často nájdete informáciu, pri akom umiestnení budú uteráky vymenené, a pri akom nie. V niektorých ubytovacích kapacitách sa pojmom denné upratovanie rozumie upratovanie izby obdeň, teda každý druhý deň.

Kaucie za apartmán

Už teraz si Vás dovoľujeme upozorniť, že v prípade ubytovania v apartmánoch sa na mieste skladá vratná kaucia, predovšetkým ako istina za nepoškodenie jeho zariadenia a vybavenia, prípadne vo vzťahu k záverečnému upratovaniu (viď predchádzajúci odstavec). Výška kaucie je rôzna a závisí na zvyklostiach danej destinácie aj konkrétnej ubytovacej kapacite. V ČR spravidla do 3 000 Kč, na Slovensku a vo Slovinsku spravidla od 50 do 100 EUR a v Bulharsku sa kaucia neskladá. Stále pribúda aj ubytovacích kapacít, pri ktorých je možné kauciu skladať platobnou kartou či len ich prostredníctvom. Presné informácie k Vami vybranej ubytovacej kapacite nájdete v cenníku na www.nevdama.sk.

Delegátske a asistenčné služby cestovnej kancelárie

V niektorých pobytových miestach Vám bude k dispozícii tiež česky alebo slovensky hovoriaci zástupca našej CK - delegát. Informáciu o tom, či vo Vašej zvolenej ubytovacej kapacite sú jeho služby poskytované, nájdete v odstavci „cena na osobu zahŕňa“ pri cenníkoch každej ubytovacej kapacity. Ak je v tomto odstavci uvedené „delegátske služby CK“, „delegát CK“, „asistenčné služby CK“ či „asistencia CK“, tak u danej kapacity jeho služby poskytované sú a to minimálne v období viď odstavec „termíny garantovaných delegátskych služieb“ nižšie. Ak tu nie je však zmienený ani jeden z týchto štyroch pojmov, tak sa jedná o ubytovaciu kapacitu bez zaistených delegátskych služieb. Náplňou práce delegáta je spoluorganizovanie autobusovej dopravy (predovšetkým pri nástupe cesty späť do ČR) a pri niektorých lyžiarskych strediskách či ubytovacích kapacít taktiež zaisťovanie Vášho ubytovania a/či Vaších skipasov. Tým nejdôležitejším je však jeho pomoc pri nepredvídaných vzniknutých problémoch a prípadných ochoreniach či úrazoch a tiež Vaša informovanosť o podrobnejšej ponuke strediska, predovšetkým potom o aktuálnej lyžiarskej ponuke. Pre niektoré ubytovacie kapacity funguje priamo v mieste naša kancelária či recepcia s pevne stanovenou otváraccou dobou, pri ďaľších ubytovacích kapacitách je delegát k dispozícii priamo v ich rámci a to buď denne či niekoľkokrát týždenne formou vypísaných úradných hodín a pri mnohých iných kapacitách je delegát k zastihnutiu len na mobilnom telefóne formou asistenčnej služby. Pri niektorých ubytovacích kapacitách však nie je delegát k dispozícii vôbec. A predovšetkým pre tieto prípady budete vždy vybavení aj „mobilným“ telefónnym spojením na naších pracovníkov v ČR.

termíny garantovaných delegátskych služieb - Taliansko / podľa strediska

Aprica, Madesimo, Marilleva / Folgarida, Monte Bondone, Paganella, Tonale / Ponte di Legno a Val di Fiemme / Obereggen: 05.12. až 19.12. a 09.01. až 27.03.

(niektorý / nektoré z okrajových týždňov neplatí u tých stredisiek, pri ktorých k týmto nie sú vypísané termíny pobytu)

Arabba / Marmolada**: 09.01. až 05.04.

Folgaria / Lavarone**: 09.01. až 21.03.

Livigno: 28.11. až 17.04.

Santa Caterina: 05.12. až 19.12. a 09.01. až 17.04.

Bormio / San Colombano: 05.12. až 19.12. a 09.01. až 05.04.

termíny garantovaných delegátskych služieb - Francúzsko / podľa strediska

Alpe d’Huez** a Les 2 Alpes**: 09.01. až 06.02.* a 06.03. až 27.03.*

Orcières 1850: 09.01. až 30.01.* a 13.03. až 20.03.*

Les Menuires: 12.12. až 19.12.*, 02.01. až 09.01.*, 09.01. až 30.01., 30.01. až 06.02.* a 13.03. až 27.03.*

Val Thorens: 02.01. až 09.01.*, 09.01. až 30.01., 30.01. až 06.02.* a 13.03. až 27.03.*

Puy Saint Vincent: 12.12. až 19.12.*, 09.01. až 30.01., 30.01. až 06.02.*, 06.03. až 27.03.*

Vars: 12.12. až 19.12.*, 02.01. až 06.02.* a 06.03. až 03.04.*

termíny asistenčných služieb - Taliansko / podľa stediska

Alpe Lusia / San Pellegrino - Tre Valli**, Madonna di Campiglio / Pinzolo** a Val di Fassa e Carezza: 05.12. až 19.12. a 09.01. až 27.03.
* delegát je prítomný pri minimálnom počte 20 osôb v danom termíne
** len pri vybraných kapacitách

Pobytové taxy

Vo všetkých turistických strediskách ponúkaných v tomto katalógu pobytová taxa zavedená je. U niektorých kapacít je zahrnutá v cene zájazdu, u iných je ale splatná až v mieste formou povinného príplatku, keď informáciu o tom, ako je tomu u každej konkrétnej ubytovacej kapacity, nájdete u jej cenníku na www.nevdama.sk.

Dôležité upozornenie

Všetky informácie uvedené v katalógu a na webe CK vychádzajú zo skutočnosti známych či predpokladaných v dobe prípravy katalógu. Z tohoto dôvodu si dovoľujeme upozorniť na možnosť niektorých odlišností od skutočnosti a vyhradzujeme si právo na možnosť ich dodatočnej zmeny. Napríklad sa jedná o presunutie zastávok skibusu, zmenu trás skibusových liniek, nevystavanie snowparku, skončenie prevádzky niektorého prepravného zariadenia, drobné úpravy formy či rozsahu stravovania, úpravy zloženia či zmeny charakteru lôžok, zavedenie či zmenu výšky pobytových táx, zmenu v rozsahu služieb zahrnutých v miestnej turistickej karte (ak je u danej kapacite ponúkaná), zavedenie či zmenu ceny wi-fi pripojenia, záverečných upratovaní, klubových kariet, poplatku za pobyt so psom apod. Uvedené vzdialenosti aj polohy jednotlivých služieb a ubytovacích kapacít v rámci konkrétneho strediska sú len orientačne, resp. približné

Niektoré služby, príp. vybavenosť vypísané v odstavci „vybavenosť a služby“ apod. pri každej ubytovacej kapacity sú, a to aj napriek tomu, že nie sú označené *, za poplatok. Napríklad sa jedná o konzumáciu v bare a reštaurácii, úhradu telefónnych hovorov, poplatky za servis a požičanie lyžiarskeho vybavenia, úhradu cien potravín pri službe „donáška“ atď.

Súčasne upozorňujeme, že pri niektorých ubytovacích kapacitách hotelového typu, kde je ponúkaný pobyt pre malé deti (veková hranica je vždy špecifikovaná pri konkrétnej ubytovacej kapacite) zadarmo či za pevnú čiastku výrazne nižší než je základná cena pobytu (viď odstavce „zľavy“ a/či „príplatky“), je ubytovanie myslené bez nároku na lôžko (a teda obsadenosť izby je braná bez ich započítania) a prípadné stravovanie je samostatne splatné na mieste - podrobnejšie informácie žiadajte v cestovnej kancelárii. Pri niektorých ubytovacích kapacitách hotelového typu sú vedľa zliav pre 3., 4., 5., 6. a/či 7. lôžka ponúkané tiež zľavy pre 2. lôžka a sú platné v izbách typu Standard 1+1 (ak nie je v cenníku pri konkrétnej ubytovacej kapacite uvedené inak). Tento typ izby je určený výhradne pre 1 dospelú osobu s dieťaťom, nie pre rodinu.

Ďalej si dovoľujeme poukázať na povinnosť rešpektovania vypísanej otváracej doby a ďalších povinností. Napríklad sa jedná o bazény, ich využívanie je spravidla podmienené používaním kúpacej čapice, o povinnosť vstupu do sauny bez plaviek, o obmedzenie využívania niektorých služieb vekovou hranicou (napr. obmedzenie vstupu do posilňovne, sauny apod. pre deti určitej vekovej hranice či povolenie ich vstupu len v sprievode dospelej osoby atď.) alebo o rešpektovaní kľudu v poobedňajších a nočných hodinách.Nesmieme zabudnúť upozorniť tiež na veľkosti parkovacích miest, hlavne tých garážových (a to nie len vo vzťahu k výške vjazdu), ktorá sú dimenzované na autá štandardných veľkostí a motorov a častokrát teda autom väčším či s pohonom na plyn nedovoľujú nie len zaparkovanie pohodlné, ale nezriedka vôbec žiadne.

Cestovná kancelária nemôže tiež vždy úplne ovplyvniť uvedenie a ukončenie prevádzky niektorých služieb vypísaných pri jednotlivých strediskách a ubytovacích kapacít, ktoré sú spravidla realizované len v hlavnej sezóne. Môže sa tak stať, že v porovnaní s hlavnou turistickou sezónou, ku ktorej sa vzťahujú aj všetky informácie v katalógu uvedené, niektoré služby fungovať nebudú. V rámci jednotlivých stredísk sa jedná napr. o služby typu skibusu, mestského bazénu, klziska či nočného lyžovania a u ubytovacích kapacít o služby ako piano bar, animačné programy, masáže apod., teda povedzme o služby len druhoradé (podrobnejšie informácie Vám samozrejme radi podáme na vyžiadanie). Pevne však veríme, že Vás táto „menšia neistota“ od Vašej dovolenky v predmetných termínoch neodradí a že sa naopak, aj s ohľadom na výrazne nižšie ceny, stretne s Vašim pochopením.

Záujem o všetky služby či ponuky, ktoré sú ponúkané zadarmo alebo fakultatívne za príplatok splatný v mieste pobytu (napr. detská postieľka, posteľná bielizeň, pobyt s domácim zvieraťom, …), je potrebné uviesť na zmluvu o zájazde už pri objednaní zájazdu, inak nemusí byť ubytovateľom akceptované.

Detské postieľky sú štandardne určené deťom do nedovŕšených 2 rokov, v prípade záujmu o detskú postieľku pre dieťa staršie (max. však do 3 rokov) sa na toto informujte dopredu. Pri detských kútikoch spravidla platí obmedzenie ich využívanie nie len určitou vekovou hranicou, ale aj pevne vypísanými hodinami ich prevádzky.

Pri niektorých ubytovacích kapacitách sú pod pojmom TV sat. myslené aj TV káblové. Ak je v ubytovacej kapacite k dispozícii wi-fi pripojenie, nie je možné klientovi garantovať kvalitu signálu po celý deň, najmä v exponovaných hodinách a ani v celom objekte.

Samostatnou kapitolou je tiež kúrenie. V európskych horách je úplne štandardná maximálna teplota, na ktorú sú izby a apartmány vykurované, v rozmedzí od 19 do 23 °C a vykurovanie na teplotu vyššiu buď vôbec nie je možné, alebo je za príplatok. Kvôli praxi vykurovať oproti SR na výrazne nižšiu teplotu sú miestny obyvatelia zvyknutý na pomerne teplé domáce oblečenie, nechápu preto úplne nároky našich lyžiarov. V tejto súvislosti je treba poukázať na fakt, že pri súbehu nízkych vonkajších teplôt a nevetraní vnútorných priestorov so súčasným sušením množstva vlhkých lyžiarskych zvrškov môže dôjsť k pomerne rýchlemu objaveniu sa plesní aj u takých ubytovacích kapacít, ktoré sú vykurované v štandardnom režime a objekt je konštrukčne úplne v poriadku. Hlavne je treba toto riziko brať do úvahy pri výberu dovolenky pri ubytovacích kapacitách s úhradou spotreby energií mimo základnú cenu.

V poslednej dobe je tiež stále častejším javom obmedzenie fajčenia v rámci nie len spoločných priestorov niektorých ubytovacích kapacít, ale častokrát aj na izbách a v apartmánoch, keď dané pravidlá v tomto ohľade je vždy nutné rešpektovať.

Upozorňujeme, že keďže CK samozrejme nemôže ovplyvniť klimatické podmienky, nemôže niesť ani zodpovednosť za ich dopady; technické zázemie zimných stredísk je dimenzované na bežné zimné podmienky, tj. nie je možné po prevádzkovateľoch spravodlivo požadovať napr. prevádzku lanoviek vo víchrici, dokonalú úpravu tratí pri snehových kalamitách či výrobu dostatočného množstva umelého snehu pri vysoko plusových teplotách.

Tlačové chyby sú v katalógu a na webe vyhradené.

Pasy, víza

Naša CK ponúka časovo obmedzené turistické pobyty, pre občanov SR aj iných členských krajín EU z toho vyplýva, že pred cestou do členskej zeme EU a Švajčiarska nie je potrebné riešiť víza (ak nie je na turistický pobyt bezprostredne naviazané dlhodobým pobytom v cieľovej zemi, napr. za účelom pracovným či študijným). Aj cez vyššie uvedené odporúčame občanom členských štátov EU, aby si pred cestou overili pri zastupiteľskom úrade navštevovaného štátu, či sa podmienky pre vstup a pobyt nezmenili. Občanom nečlenských krajín EÚ odporúčame, aby si pred cestou overili pri zastupiteľskom úrade navštevovaného štátu podmienky pre vstup a pobyt pre občanov ich domovského štátu. Bližšie informácie / odkazy nájdete zde.

S ohľadom na skutočnosť, že 3 nami ponúkané krajiny (ČR, SR, Slovinsko) sú „schengenské“ štáty bez víz a kontrol, je v praxi zložitejšia situácia len u Bulharska, ktoré je síce signatárom aj Schengenskej dohody rovnako ako Slovenská republika, ale zatiaľ sa len pripravuje na plné členstvo; pôvodný termín bol pre nepripravenosť Bulharska a Rumunska odložený. Naviac najkratšia cesta do bulharských hôr vedie cez Srbsko, ktoré nie je členom EÚ ani ESVO (a pochopiteľne teda ani signatárom Schengenskej dohody), preto tu existujú hraničné kontroly. So Srbskom má Slovenská republika bezvízový styk na dobu pobytu maximálne 90 dní. Dá sa ísť alternatívne cez Rumunsko (avšak nediaľničnou trasou). Výhodou je, že zostávate v EÚ, ušetríte za srbské mýto a hraničné kontroly sú spravidla menej časovo náročné (aj keď Rumunsko ani Bulharsko nie sú v Schengene).

Pre občanov SR nie sú v súčasnej dobe vyžadované žiadne zvláštne vízové požiadavky pre vstup do vyššie uvedených štátov. Pre vstup a pobyt na území cudzieho štátu však musia osoby splňovať podmienky stanovené zákonmi každého cudzieho štátu. Cestovná kancelária odporúča klientom, aby si pred cestou overili pri zastupiteľskom úrade navštevovaného štátu, či sa podmienky pre vstup a pobyt nezmenili. V súvislosti so vstupom SR do Európskej únie sa každý štátny príslušník SR môže dovolávať práva pobytu v inom členskom štáte EÚ (tzv. voľný pohyb osôb). Právo pobytu môže byť obmedzené len v prípadoch odôvodnených verejným poriadkom, verejnou bezpečnosťou alebo ochranou zdravia. Občan Slovenskej republiky nemá v rámci turistického pobytu v krajinách EÚ prihlasovaciu povinnosť, pri turistických pobytoch v Srbsku do 90 dní nie je potreba zvláštneho povolenia ani prihlásenia. Každý cestujúci je osobne zodpovedný za dodržovanie pasových, colných, zdravotných a ďalších predpisov krajiny, do ktorej cestuje, a taktiež aj za platnosť svojich cestovných dokladov podľa predpisov SR. Všetky náklady, ktoré vzniknú nedodržaním týchto predpisov, nesie cestujúci. K vycestovaniu do štátov Európskej únie je možné okrem platného cestovného pasu použiť aj platný občiansky preukaz. Upozorňujeme, že deti do 15 rokov musia mať pri cestách do zahraničia vlastný cestovný pas. Vzhľadom k tomu, že Srbsko nie je členským štátom EÚ, odporúčame do tohto štátu použiť platný cestovní pas (aj keď od roku 2010 môžete vstúpiť na srbské územie aj na platný občiansky preukaz; osoby mladšie 15 rokov pri ceste do Srbska musia mať vlastný doklad, deťom od 6 rokov môžete zriadiť občiansky preukaz, aj pas, oba doklady sú platné po dobu 5 rokov, za predpokladu, že dieťa nezmení zásadne svoju podobu).

Zdravotné požiadavky

Naša CK ponúka turistické pobyty do krajín, kde pre občanov SR a iných členských krajín EÚ nie je požadované povinné očkovanie pred cestou. Ministerstvo zahraničných vecí Českej republiky odporúča dodržovanie tohto desatora pravidiel:
https://www.mzv.cz/jnp/cz/cestujeme/uzitecne_informace_pri_cestach/desatero_na_cesty.html

Pre prípad nevyhnutného štandardného ošetrenia občana SR v dobe jeho prechodného pobytu v štátoch EÚ je potrebné predložiť „Európsky preukaz zdravotného poistenia“ (tj. v pravom rohu v poli s hviezdičkami s označením SR) a platný doklad totožnosti.

Zákazník je oboznámený a vyslovene súhlasí s tým, že v destinácii môžu byť zavedené protiepidemiologické opatrenia, ktoré môžu mať vplyv na rozsah a kvalitu poskytovaných služieb. Zákazník sa zaväzuje dodržovať všetky hygienické opatrenia požadované dodávateľom služieb. Epidemiologická situácia sa môže dynamicky meniť, nie je možné vylúčiť napr. zavedenie povinných testov apod.

Cena zájazdu, garancia ceny

Ceny zájazdov v tomto katalógu sú uvedené v eurách (€), ak nie je špecifikované inak. Ak obsahujú ceny zájazdov v tomto katalógu skipas (ide teda o tzv. balíček ubytovania so skipasom), platí pre skipas aj keď je zakúpený za € našim prostredníctvom, všeobecné obchodné podmienky prevádzkovateľa, naša CK je tu totiž len prostredníkom pri predaji. Prípadné spory z využitia zjazdoviek a prepravných zariadení tak podliehajú zahraničnej jurisdikcii a riadia sa miestnym platobným právom a všeobecnými obchodnými podmienkami prevádzkovateľa prepravných zariadení a zjazdoviek.

Zmluvný vzťah, zmluva o zájazde

Zmluvný vzťah medzi cestovnou kanceláriou a zákazníkom sa riadi ustanoveniami zákona č. 89/2012 Sb. (občanský zákoník) a zákona č. 159/1999 Sb. (zákon o některých podmínkách a o výkonu některých činností v oblasti cestovního ruchu) – obidva v platnom znení. Zmluva o zájazde sa uzatvára medzi cestovnou kanceláriou (usporiadateľom zájazdu) a zákazníkom v písomnej alebo ústnej forme, obsahuje špecifikáciu zájazdu, práva a povinnosti zmluvných strán a prípadne ďalšie zmluvné dohody. Pred uzavretím zmluvy o zájazde je zákazník oboznámený s formulárom s informáciami k zájazdu. Ak je zmluva o zájazde uzavretá ústne alebo on-line, vydá cestovná kancelária zákazníkovi potvrdenie o zájazde. Zmluva môže byť uzavretá priamo v cestovnej kancelárii alebo prostredníctvom ich obchodného zástupcu (provízny predajca, ďalšia cestovná kancelária či agentúra), ktorý jedná na základe a v medziach uzavretej obchodnej zmluvy či udelenej plnej moci. V prípade, že je pre daný zájazd stanovený minimálny počet osôb, je táto informácia vždy uvedená pri príslušnej ubytovacej kapacite, resp. typu zájazdu. Cestovná kancelária informuje zákazníkov, že ďalšie skutočnosti týkajúce sa zájazdov, ako aj práv a povinností účastníkov zmluvy o zájazde, sú uvedené vo Všeobecných podmienkach predaja zájazdov Cestovnej kancelárie FISCHER, a.s. ako majiteľa obchodnej značky a ochrannej známky NEV-DAMA, ich znenie je dostupné na www.nevdama.sk. Všeobecné podmienky predaja zájazdov Cestovnej kancelárie FISCHER, a.s. taktiež tvoria neoddeliteľnú súčasť zmluvy o zájazde.

Zákazníkom je osoba, ktorá má v úmysle uzavrieť alebo uzatvorí s cestovnou kanceláriou zmluvu o zájazde, alebo osoba, v ktorej prospech bola zmluva uzavretá, alebo osoba, ktorej bola zmluva postúpená

Cestovné poistenie

V cenách zájazdov nie je zahrnuté žiadne cestovné poistenie. Jeho vybavenie Vám môžeme ponúknuť našim prostredníctvom, alebo sa obráťte priamo na niektorú z poisťovní. Nedojednaním poistenia preberá zákazník plnú zodpovednosť za dôsledky škôd vzniknutých v súvislosti s neuzavretím tohto poistenia. Po uzavretí zmluvy o zájazde nie je možné zmeniť typ alebo rozsah poistenia.

Povinné zmluvné poistenie podľa zákona č. 159/199 Sb.

Cestovní kancelář FISCHER, a.s. je riadne poistená pre prípad úpadku, a to v rozsahu a za podmienok stanovených stanovených zákonom č. 159/199 Sb. v platnom znení. Rozsah poistného plnenia, podmienky pre uplatnenie nároku zákazníka z poistenia pre prípad úpadku a špecifikácia poistiteľa sú uvedené na www.nevdama.sk v sekcii Dôležité informácie

Copyright

Všetok obrazový materiál i ďalšie údaje v katalógu uvedené podliehajú ochrane podľa príslušných predpisov práva duševného vlastníctva a akékoľvek ich využitie nad rámec povolený právnymi predpismi je možné len po predchádzajúcej dohode s cestovnou kanceláriou alebo s príslušnou treťou osobou, ktorej sú tieto práva priznané.

Informácie v katalógu a cenníku

Pretože sa katalógy a weby pripravujú mnoho mesiacov pred začiatkom Vašej dovolenky, môže dôjsť v medziobdobí k zmenám miestnych pomerov napr. v dôsledku prestavieb, popr. prístavieb, adaptáciou alebo podobne, a preto sa katalógové fotografie môžu vo výnimočných prípadoch odchyľovať od skutočnej situácie. Všetky údaje o službách, cenách a cestovných podmienkach obsiahnuté v katalógu, webu a cenníku NEV-DAMA zodpovedajú informáciám známym v čase prípravy katalógu a Cestovní kancelář FISCHER, a. s., držiteľ obchodnej značky NEV-DAMA, si vyhradzuje právo na ich zmenu. Zakreslenie hotelov v pobytových oblastiach v katalógu a na webe má iba informatívny charakter.

×

Abychom Vám mohli spravovat Vaše oblíbené zájezdy je nutné se registrovat a nebo přihlásit

Nebo se můžete zaregistrovat Zabudli ste prihlasovacie údaje?