- Nev-Dama.sk
- Dôležité informácie k letnej dovolenke letecky
Základné informácie
DER Touristik CZ a. S., Nie je usporiadateľom fakultatívnych výletov. Ponuku výletov v mieste vášho pobytu vám od miestnej agentúry poskytne zástupca DER Touristik CZ a. S., V destinácii. Výlety sa v destinácii platí v miestnej mene a sú sprevádzané česky / slovenské, príp. anglicky alebo nemecky hovoriacim sprievodcom.
Výlety zakúpené pred odletom sa uskutoční iba pri dosiahnutí min. počtu účastníkov. V prípade nenaplnenia minimálneho počtu účastníkov sa výlet neuskutoční. Vyššie uvedené platí ako pre výlet zakúpený na pobočke cestovnej kancelárie v ČR, tak aj pre výlet zakúpený v destinácii. Zákazník si v prípade neuskutočnenia výletu môže u sprievodcu vybrať výlet iný s doplatením rozdielu ceny. Vrátenie peňazí za neuskutočnený výlet alebo za účasť na výlete s nižšou cenou nárokuje zákazník po prílete v kancelárii, kde zájazd zakúpil.
Prevzatie vozidla prebieha vo väčšine prípadov v kancelárii autopožičovne. V prípade, že máte objednaný pristavenie pri hoteli, ste väčšinou z hotelovej recepcie odvezení do kancelárie autopožičovne. Vrátenie vozidla prebieha zhodne. Pri prevzatí / vrátení auta na letisku mimo otváraciu dobu kancelárie (väčšinou 23.00-7.00 hod.) Je účtovaný príplatok.
Pri prevzatí auta je potrebné uhradiť depozit embosovanú platobnou kartou, v niektorých auto požičovniach požadujú vyplatenie plnej nádrže paliva. Minimálny vek vodiča je 21 rokov, vodičské oprávnenie musí byť vydané pred viac ako jedným rokom. Vodič mladší 24 rokov musia väčšinou hradiť príplatok. V cene prenájmu je väčšinou zahrnuté základné poistenie CDW. Odporúčame dojednať rozšírené poistenie SCDW.
Doprava a preprava
Od 17. 1. 2006 sú všetky lety z Prahy do schengenského priestoru manipulujú z terminálu 2. Všetky lety ponúkané našou cestovnou kanceláriou sú prevádzkované renomovanými leteckými spoločnosťami. Na základe predpisov a dohovorov bežných v medzinárodnej leteckej doprave si vyhradzujeme možnosť zmeny miesta odletu, trasy letu (možnosť medzipristátia), leteckej spoločnosti, typu lietadla a letového plánu. Presné platné časy odletu a príletu sú uvedené vo vašich elektronických cestovných dokladoch.
S platnosťou od 1. 10. 2012 vám zasielame informácie k odletu (odbavenie) elektronickou formou (e-mailom) alebo SMS správou. Pre odbavenie pri priehradke leteckej spoločnosti si, prosím, pripravte Vaše cestovné doklady. U prepážky odovzdajte Vaša batožina, tu tiež dostanete palubnú vstupenku a doklad o prevzatí batožiny. Obaja doklady si uschovajte. Po odbavení sa presuňte k pasovej kontrole, majte pripravenú palubnú vstupenku a cestovný doklad.
K nástupu do lietadla sa dostavte v čase, ktorý je uvedený na palubnej vstupenke a na informačných tabuliach. V prípade kolízie údajov na palubnej vstupenke a informačnej tabuli sú záväzné informácie uvedené na informačnej tabuli. Zmeny letových časov sa môžu uskutočniť aj krátkodobo (v niektorých prípadoch aj niekoľko hodín pred odletom) a oneskorenia sú v posledných rokoch bežné. Je to spôsobené nielen počasím, ale najmä preplnením vzdušných koridorov.
DER Touristik CZ a. S., Sa usiluje o najvyššiu možnú mieru vylúčenia týchto rušivých vplyvov a prosia v prípade zmeny odletových časov, popr. meškanie, o vaše pochopenie. Na letoch spoločnosti Travel Service, a.s. má každý cestujúci zákazník nárok na bezplatnú dopravu batožiny do max. váhy 15 kg, ak nie je v cestovných dokladoch uvedené inak. Pri nadváhe je účtovaný poplatok. V prípade, že letí dva alebo viac cestujúcich preukázateľne spoločne ako skupina (rodina, partneri) rovnakým letom, resp. rovnakými rokmi, a expedujú sa spoločne, umožňuje dopravca ich batožinu združovať (billiardové), tzn. ich nároky na voľnú váhu batožiny sa spočítajú a batožinu sú odbavená spoločne na jedného cestujúceho, pričom musí byť dodržaný váhový limit na jedného cestujúceho. (Tj. V prípade, že dvaja zákazníci budú mať jednu batožinu do 30 kg, bude im toto batožina odbavuje zadarmo) Maximálna váha jedného kusu batožiny nesmie prekročiť 32 kg. V prípade, že celková váha zapísanej batožiny prekročí 32 kg, je nutné celkovú váhu batožiny rozložiť do nutného počtu batožiny s max. Možnej hmotnosti 32 kg.
Príručná batožina nesmie presiahnuť hmotnosť 5 kg a nezapočítava sa do bezplatne dopravovaných batožiny do výšky 15 kg. Deti do dvoch rokov cestujú charterovými letmi za manipulačný poplatok 990 Sk, nemajú nárok na miesto v lietadle ani na bezplatnú prepravu batožiny. Príručná batožina nesmie podľa medzinárodných predpisov z bezpečnostných dôvodov obsahovať predmety, ktoré možno klasifikovať ako nebezpečné. Pokiaľ budú v príručnej batožine nájdené tieto nebezpečné predmety, majú pracovníci letiskovej správy právo na ich zabavenie a likvidáciu.
Všetky podrobnosti vo vzťahu k leteckej doprave, resp. podrobné prepravné podmienky, dostane zákazník v prípade záujmu v predajniach DER Touristik CZ a. s. Zákazníci Cestovné kancelárie DER Touristik CZ a. s., si môžu pre svoj let objednať ešte 5 dní pred odletom vegetariánskej či iné špeciálne jedlo.
Vy, ktorí ste sa rozhodli pre dopravu vlastným vozidlom, môžete samozrejme počítať s tým, že Vás pred cestou vybavíme podrobnými odchodovým pokyny s informáciami o odporúčaných trasách, povinných poplatkoch, cenách pohonných hmôt mimo územia SR a plánikom či presným popisom cieľového miesta. Jedná sa o informácie, ktoré sú nám známe v čase odoslania odchodových pokynov. Za prípadné zmeny po odoslaní nenesie cestovná kancelária zodpovednosť . V prípade Vášho záujmu vám samozrejme radi sprostredkujeme aj trajektovú prepravu na Sardínii.
Autobusová doprava je zabezpečovaná veľkokapacitnými vozy zahraničnej výroby sa zájazdovú výbavou. Vopred si Vás dovoľujeme upozorniť, že z dôvodu veľkého počtu vypísaných nástupných miest môžu byť zvozy pri ceste tam a rozvozy pri ceste späť zabezpečené aj ďalšími autobusy, mikrobusy a osobnými vozidlami (v úplne výnimočných prípadoch, keď rentabilita a komplikovanosť zvoze neumožní iné riešenie, pripúšťame tiež použitie autobusové či vlakové pravidelnej dopravy), a že tu teda existuje aj možnosť prestupov po trase. Jedná sa najmä o prestupy v Prahe, Brne a Plzni a taktiež o prestupy pri rozvoze a zvoze v rámci jednotlivých stredísk, kde na tento účel môžu byť využité rovnaké dopravné prostriedky ako pri dovozu a rozvozu v rámci SR. So systémom "zvozov a rozvozov" úzko súvisí aj možné časové oneskorenia, kedy "jeden autobus čaká na druhý". Len vo výnimočných prípadoch však sú tieto odmlky dlhšie ako 45 minút.
Vzhľadom k celej rade nepríjemných skúseností z rokov minulých, vzhľadom k limitovanému batožinovému priestoru autobusov, vzhľadom k zabezpečeniu určitej kultúry cestovania a najmä vzhľadom na potrebu dodržiavania medzinárodne platných predpisov o prevádzkovej hmotnosti autobusov ošetrujúcich ich preťažovania je obmedzená horná hranica hmotnosti prepravovanej batožiny. Každý účastník autobusového zájazdu má nárok na prepravu jedného hlavného batožiny do hmotnosti 20 kg a jedného príručnej batožiny do hmotnosti 5 kg. Ďalšia batožinu je možné prepravovať len po predchádzajúcej dohode, a to za príplatok uvedený v cenníku dopravcu. V prípade, že u niektorého zákazníka bude prekročený vyššie uvedený hmotnostný limit prepravovanej batožiny, majú vodič autobusu či zástupca cestovnej kancelárie právo niektoré / niektorá z jeho batožiny z prepravy vylúčiť. Preprava zvierat nie je možná. Každý cestujúci je povinný si za asistencie vodiča svoju batožinu naložiť do autobusu, v prípade prestupu po trase si ich preložiť av cieľovom mieste si batožinu prevziať. Cestovná kancelária ani dopravcu nepreberajú zodpovednosť za prípadnú zámenu prepravovanej batožiny a, s výnimkou prepravy samotnej, tiež za ich stratu.
Príprava zasadacieho poriadku v autobuse je plne v kompetencii cestovnej kancelárie, ktorá samozrejme prihliada na Vašim konkrétnym požiadavkám, ale presne požadované miesta nemôže garantovať.
Všetci účastníci autobusovej dopravy sú z bezpečnostných dôvodov povinní dbať na pokyny vodičov či vedúceho zájazdu. Vo všetkých autobusoch platí zákaz fajčenia, vyhradzujeme si taktiež právo vylúčiť zo zájazdu podnapitich osoby, osoby pod vplyvom omamných látok aj osoby správajúcej sa vulgárne (a to aj slovne) voči ostatným zákazníkom, vodičovi či sprievodcom, a to bez nároku na akúkoľvek náhradu. Každý cestujúci je tiež zodpovedný za dodržiavanie všetkých colných a právnych predpisov cieľovej krajiny zájazdu aj všetkých krajín tranzitných.
Ďalej upozorňujeme, že cestovná kancelária negarantuje stráženie batožiny pred ubytovaním v príjazdový deň a po ukončení ubytovanie v odjazdový deň a že trasa autobusu nemusí byť vždy úplne zhodná s odporúčanými trasami z ČR uvedenými v ponuke cestovnej kancelárie. V priebehu cesty sú, cca po každých 3 až 4 hodinách jazdy, vykonávané povinné bezpečnostné prestávky. Našou snahou je čo najbližšie príjazd k danej ubytovacej kapacite, avšak, logicky, vždy podľa dopravných možností pre autobus.
Autobusová doprava ucelených skupín od 20 osôb je zabezpečovaná z akéhokoľvek miesta na území SR a autobusová doprava ucelených skupín prenajímajúcich si celý autobus môže byť vzhľadom k odchodovým časom, trase aj programu po vzájomnej dohode upravená podľa želania objednávateľa.
V prípade Vášho záujmu o iné nástupné miesto, než ktoré je nižšie uvedené, sa na toto informujte v cestovnej kancelárii. Ak bude zmena trasy možná, radi vám vyjdeme v ústrety. Ak by doprava z vami požadovaného miesta možno bola a predstavovala by zvýšenie nákladov na prepravu, ponúkneme vám túto službu za adekvátnu príplatok. Údaje o druhu, charakteristike a kategóriu dopravného prostriedku, ako aj údaj o trase cesty sú uvedené v zmluve o zájazde.
Nástupné miesta a časový harmonogram autobusovej dopravy jednotlivých stredísk vám oznámia naši asistenti predaja.
DER Touristik CZ a. S., Si vyhradzuje právo vylúčiť zákazníka z prepravy alebo z celého zájazdu, ak svojim konaním a správaním narušuje ich chod, popr. hrozí nebezpečenstvo, že by táto situácia mohla nastať. Vylúčená je preprava osôb v podnapitom stave. Z prepravy však môžu byť vylúčení aj zákazníci, ktorí napr. V prípade meškania slovne napádajú zástupcu DER Touristik CZ a. S., Alebo sa vulgárne a hrubo vyjadrujú o tejto spoločnosti, či ich zástupcoch.
V prípade vylúčenia z prepravy alebo zo zájazdu zaniká nárok zákazníka na úhradu nečerpaných služieb. DER Touristik CZ a. S., Prosí o pochopenie pre toto opatrenie, ktorého zmyslom a cieľom je zaistenie kľudnej dovolenky a prepravy ostatných cestujúcich, ako aj ochrana osobnosti pracovníkov spoločnosti. Cestujúci je povinný dodržiavať počas leteckej prepravy zákaz fajčenia počas celého letu. V prípade porušenia tohto zákazu je cestujúci povinný zaplatiť zmluvnú pokutu vo výške 10 000 Sk. Neuposlúchne Ak cestujúci ani potom, vystavuje sa nebezpečenstvu trestného stíhania pre trestný čin všeobecného ohrozenia.
Ubytovanie
Vzhľadom na rozdielnu dĺžku pobytu v jednotlivých destináciách (na základe viacerých letov počas jedného týždňa je možné v niektorých cieľových oblastiach knihovať dovolenku napr. Na 4, 5, 7, 10, 11, 12, 14 nocí) označujeme všetky dĺžky pobytov počtom nocí. Prvý a posledný deň našich leteckých zájazdov je určený na prepravu, a nie k vlastnej dovolenke. Nemožno tiež vychádzať z toho, že sa odlety uskutočnia dopoludnia a spiatočné lety večer. Ako odlet, tak i prílet sa môže uskutočniť v ktorúkoľvek dobu, ako v ranných, tak v denných alebo nočných hodinách. Let môže z hľadiska dĺžky trvania čiastočne alebo aj úplne zasahovať do dňa nasledujúceho.
U naprostej väčšiny zájazdov vlastnou a autobusovou dopravou je vypísané ubytovanie vždy na 7 nocí a nástupným aj posledným dňom pobytu je sobota, resp. u niektorých ubytovacích kapacít nedele. Výnimkou sú niektoré ubytovacie kapacity na Sardínii, u ktorých nie je nutné úplne striktne dodržiavať pobyty od / do soboty, ale vo väčšine termínov si možno nástupný a posledný deň pobytu zvoliť ľubovoľne či si vyžiadať inak dlhé pobyty ako celé násobky týždenných. Pri všetkých pobytov s vlastnou dopravou bez rozdielu je možné nastúpiť ubytovanie v prvý deň pobytu až v popoludňajších či večerných hodinách, spravidla po 14. až 17. hodine a najneskôr do 18. až 22. hodiny. U pobytov s autobusovou a leteckou dopravou je ubytovanie zabezpečované prednostne podľa organizačných možností cestovnej kancelárie / konkrétnej ubytovacej kapacity, najneskôr však ako pri doprave vlastné. Ubytovanie musí byť ukončené v posledný deň pobytu v ranných či dopoludňajších hodinách, spravidla do 9. až 10. hodiny, nie však pred 6. až 9. hodinou. Pri pobytoch s vlastnou dopravou si možno samozrejme individuálne dohovoriť aj odchod v deň skoršie, aj tu sa však treba časovo prispôsobiť možnostiam cestovnej kancelárie / konkrétnej ubytovacej kapacite. Presné informácie k vami zvolenej ubytovacej kapacite obdržíte v odchodových pokynoch, na vyžiadanie vám je však radi poskytneme i vopred.
Ponuka DER Touristik CZ a. S. Zahŕňa kvalitné hotely, apartmány a bungalovy všetkých tried. Turistickej kategórie, stupeň vybavenosti, hlavné charakteristické znaky a triedy ubytovanie uvedené pri príslušných hotelových zariadení sú stanovené národnými úradmi pre turistiku alebo združeniami, sú v súlade s právnymi predpismi príslušného štátu a riadia sa výlučne podľa ich národných kritérií, najmä teda miestnych zvyklostí, a nie sú totožné s ustanoveniami, popr. kritérií v Českej republike. Prídavné symboly hodnotenia je nutné odvodzovať zo subjektívnych reakcií zákazníkov a predstavujú len ďalší orientačnú pomôcku. Vlastná klasifikácia ubytovacích zariadení DER Touristik CZ a. S., Vám pomôže pri vašom výbere:
veľmi jednoduché objekty s jednoduchým vybavením a službami vhodné pre nenáročných hostí
objekty turistickej triedy s účelným vybavením
objekty strednej triedy s priemerným vybavením a službami
objekty vyššej strednej triedy s nadpriemerným vybavením a službami
luxusné hotely s nadštandardným vybavením a službami pre náročných hostí
Klasifikácia DER Touristik CZ a. S., Nemusí byť totožná s oficiálnou klasifikáciou ubytovacieho zariadenia na mieste. Ak sa líši miestnej hodnotenie hotela od hodnotenia DER Touristik CZ a. S., Je uvedená v popise oficiálnej trieda.
Celá rada kapacít však takéto hodnotenie chýba, respektíve sú ubytovacími subjekty, u ktorých sa hodnotenie hviezdičkami oficiálne nepoužíva. A práve u týchto sme použili hodnotenie naše, hodnotenie od do
, keď kritériá ich pridelenie sme sa snažili zachovať obdobná s hodnotiacimi kritériami oficiálnych orgánov v príslušnej oblasti.
Pri objednávaní troch a viac ubytovacích jednotiek na jednej zmluve o zájazde a pri objednávaní pobytu skupín je objednávateľ zájazdu povinný odovzdať zástupcovi cestovnej kancelárie ubytovacie zoznam všetkých cestujúcich osôb, a to najneskôr pri oznámení mien cestujúcich. Pri ubytovaní v štúdiách alebo apartmánoch nie je počas pobytu väčšinou zabezpečovaný upratovanie. V týchto typoch ubytovacieho zariadenia nemožno pri nezabezpečenie upratovaní v priebehu pobytu požadovať kompenzáciu. Vyberte si z našej ponuky takú ubytovaciu kapacitu, ktorá vyhovuje vašim predstavám a finančným možnostiam. Nami poskytované ubytovacie služby zodpovedajú popisu v ponuke zájazdu. Často zdanlivo vysoká cena nie je vysoká v celosvetovom meradle a prepočet týchto cien na koruny je základom našich predajných cien. V prípade preknihovania, ku ktorému vo všetkých turistických oblastiach príležitostne dochádza, budete ubytovaní v ubytovacom zariadení rovnakej kategórie a triedy. Služby náhradného hotela nemusia byť vždy rovnaké, malo by však dôjsť k zachovaniu rozsahu zaplatených služieb, tj. Plnej penzie či polpenzie. Ak nebude rozsah služieb dodržaný, bude zákazníkovi vyplatená pomerná finančná náhrada. Klasifikácia hotelov do tried sa líšia aj medzi jednotlivými destináciami. Aj v komfortných hoteloch sú izby väčšinou jednoducho zariadené.
Vybavenie, veľkosť a poloha izieb (aj rovnakej triedy danej kategórie ubytovania) nie sú vždy rovnaké. Vo väčšine ubytovacích zariadení nie je v kúpeľniach mydlo. Rozdeľovanie izieb prebieha zásadne zo strany hotela a cestovná kancelária na ne nemá vplyv. Pri ubytovaní (check in) v hoteli po vás môže recepcie hotela požadovať kreditnú kartu, ktorej údaje sú použité ako záloha na eventuálne hotelovou útratu, popr. spôsobenú škodu. Ak nevlastníte kreditnú kartu, môže po vás hotel požadovať zálohu v hotovosti.
Hoci sme sa snažili typy a vybavenosť všetkých jednotlivých ubytovacích jednotiek popísať čo najpresnejšie, sú aj tak, vo výnimočných prípadoch, drobné odlišnosti možné (atypické apartmány alebo izby z hľadiska skladby a charakteru jednotlivých lôžok, oddelení niektorých miestností napr. Len nábytkovou stenou, chýbajúce trezor v jednej izbe z celého hotela, špeciálne apartmán pre invalidov, ktorý nemá zásteny sprchovacieho kúta, ...) a cestovná kancelária nemôže pridelenie odlišnej typológie vždy celkom ovplyvniť.
Súčasne upozorňujeme, že uvedené údaje o priestrannosti jednotlivých ubytovacích jednotiek majú charakter len informatívny a od skutočnosti sa môžu, vo výnimočných prípadoch, líšiť aj o viac ako 10%. Samostatnou kapitolou sú v tomto ohľade opisy privátnych apartmánov a viac ubytovacích kapacít predávaných pod jedným "všeobecným" názvom. Tu berte popis apartmánov naozaj skôr ako orientačné, pretože vzhľadom na skutočnosť, že sa častokrát ide aj o niekoľko stoviek bytov rôznych majiteľov, opis presne charakterizujúci všetky možné alternatívy skladby a charakteru lôžok, polohy, priestrannosti, vybavenosti atď. Je doslova nevytvořitelný.
Uvádzané vzdialenosti aj polohy jednotlivých služieb a ubytovacích kapacít v rámci konkrétneho strediska sú len orientačné, resp. približné. Niektoré služby sú, a to aj napriek tomu, že nie sú výslovne uvedené za poplatok, službami ohradenými samostatne. Napríklad sa jedná o konzumácii v bare a reštaurácii, úhradu telefónnych hovorov a pripojenie k internetu, poplatky za požičanie kajaku či lodičky atď. Súčasne upozorňujeme, že u niektorých ubytovacích kapacít, kde je ponúkaný pobyt pre malé deti (veková hranica vždy špecifikovaná u konkrétnej kapacity ) zadarmo alebo za pevnú sumu výrazne nižšiu, než je základná cena pobytu, je ubytovanie myslené bez nároku na lôžko (a obsadenosť izby či apartmánu je teda brána bez ich započítania) a prípadné stravovanie je samostatne splatné na mieste - podrobnejšie informácie žiadajte v cestovnej kancelárii . Ďalej si dovoľujeme poukázať na povinnosť rešpektovania vypísané otváracie doby a ďalších povinností. Napríklad sa jedná o bazény, ktorých využívanie je spravidla podmienené používaním kúpacie čiapky a ktoré nie sú otvorené 24 hodín denne, ale iba v časoch vypísaných príslušnou ubytovacou kapacitou, o obmedzení využívania niektorých služieb vekovou hranicou (napr. Obmedzenie vstupu do posilňovne, sauny a pod. Pre deti určitej vekovej hranice alebo povolenie ich vstupu len v sprievode dospelej osoby atď.) alebo o rešpektovanie pokoja v popoludňajších a nočných hodinách. Upozorniť nesmieme zabudnúť tiež na veľkosti parkovacích miest, najmä tých garážových (a to nielen vo vzťahu k výške vjazdu), ktorá sú dimenzované na vozidlá štandardných veľkostí a častokrát teda autám väčším nedovoľujú nielen zaparkovanie pohodlné, ale nezriedka vôbec žiadne. V rámci ďalej neraz ponúkaného ubytovanie pod "všeobecným" názvom (napr. "Privátne apartmány", "Rezidenčná komplexy", "Apartmánové domy" ... atď.) Je spravidla zahrnuté veľké množstvo apartmánov v danom stredisku. Cestovná kancelária nemôže tiež vždy celkom ovplyvniť uvedenie a ukončenie prevádzky niektorých služieb jednotlivých ubytovacích kapacít. Námatkovo sa jedná o animačné programy, ktoré sú spravidla realizované len v 2 až 3 mesiacoch hlavnej sezóny, alebo o prevádzku bazénov, ktorý je v priemere tiež len 3 mesiace, teda cca od polovice júna do polovice septembra. Záujem o všetky služby alebo ponuky, ktoré sú ponúkané zadarmo alebo fakultatívne za príplatok splatný v mieste pobytu (napr. Detská postieľka, posteľná bielizeň, ...), je nutné uviesť na zmluvu o zájazde, inak nemusia byť ubytovateľom akceptované. Detské postieľky sú štandardne určené deťom nedovršených 2 rokov; v prípade záujmu o detskú postieľku pre dieťa staršie sa na toto informujte vopred. V poslednej dobe je tiež stále častejším javom obmedzenie fajčenia v rámci nielen spoločných priestorov niektorých ubytovacích kapacít, ale častokrát aj na izbách a v apartmánoch, keď dané pravidlá v tomto ohľade je vždy nutné rešpektovať. Ak nie je u jednotlivého zájazdu stanovené inak, neposkytuje cestovná kancelária žiadny program v mieste pobytu.
Už teraz si Vás dovoľujeme upozorniť, že v prípade ubytovania v apartmánoch sa v prevažnej väčšine prípadov na mieste skladá vratná kaucia, predovšetkým ako istina za nepoškodenie jeho zariadenie a vybavenie, prípadne vo vzťahu k záverečnému upratovaniu. Výška kaucie je rôzna, je závislá od zvyklostí danej krajiny či destinácie aj od konkrétnej ubytovacej kapacity. V Taliansku sa kaucia pohybuje spravidla v rozmedzí od 50 do 200 € (V niektorých prípadoch ju možno skladať i v Sk), v Španielsku okolo 100 €. Naopak v Chorvátsku sa kaucia spravidla neskladá. Stále pribúda aj ubytovacích kapacít, pri ktorých možno kauciu skladať platobnou kartou alebo iba jej prostredníctvom. Informácie o výške kaucie sú u prevažnej väčšiny ubytovacích kapacít uvedené v konkrétnej ponuke zájazdu a sú vždy obsahom odchodových pokynov, ktoré dostanete pred cestou.
V čase prípravy ponuky jednotlivých zájazdov zo strany cestovnej kancelárie, panoval v niektorých krajinách a / alebo strediskách nejednotný prístup k pobytovým taxa. Najmä nemálo talianskych a španielskych stredísk zvažovalo zavedenie povinnej pobytovej taxy, ktorá je v súčasnej dobe zavedená len v minimálnom počte lokalít, ale rad ďalších o jej zavedení veľmi vážne uvažuje. U niektorých kapacít v cene zájazdu teda pobytová taxa zahrnutá je, u iných je ale splatná až v mieste formou povinného príplatku, keď informáciu o tom, ako je tomu u každej konkrétnej ubytovacej kapacity nájdete v konkrétnej ponuke zájazdu. Najmä vzhľadom k Taliansku si dovoľujeme upozorniť na skutočnosť, že informácie uvedené v ponuke zájazdu reflektujú stav v čase jej prípravy a že je preto nutné počítať s možnou zmenou treba už aj pre nadchádzajúcu letnú sezónu.
Informácie o destináciách
Špeciálne požiadavky
V cenách zájazdov nie je zahrnuté cestovné poistenie. Odporúčame vám dojednať poistenie ERV Európskej poisťovne, a. S. Fischer Plus, Exotika Plus či Fischer Light, ku ktorým ako bonus získate od našej cestovnej kancelárie cestovné poistenie liečebných nákladov a Asistenčných služieb - Basic. V prípade, že uvedené poistenie nedojednajú, môžete samostatne dojednať základné poistenie Fischer Medical.
Podrobnosti o poistení nájdete v katalógu alebo v prílohe zmluvy o zájazde. Nesjednáním poistenie Fischer Plus alebo Fischer Medical klient preberá plnú zodpovednosť za dôsledky škôd vzniknutých v súvislosti s neuzavretím cestovného poistenia. Cestovné poistenie sa nevzťahuje na tú časť zájazdu, kde Cestovná kancelária FISCHER nie je dodávateľom kombinácia služieb. Súčasťou ceny zájazdu je poistenie pre prípad úpadku cestovnej kancelárie.
Fischer Plus | 690 Kč/osoba |
Fischer Exotika Plus | 990 Kč/osoba |
Fischer Light | 490 Kč/osoba |
Pre deti do 15 rokov zľava 50% (v deň nastúpení zájazdu a počas pobytu nesmie dieťa dovŕšiť 15 rokov). | |
Fischer Medical | 300 Kč/osoba (vrátane detí) |