- Nev-Dama.sk
- Dôležité informácie o letnej dovolenke pri jazerách a na horách
Vážení priatelia dovolenky pri jazerách a na horách,
Opäť nastal čas, kedy sa zamýšľate nad výberom letnej dovolenky, a je nám cťou, že opäť „virtuálne listujete“ práve naším katalógom. Rovnako nám bude cťou, ak si zvolíte práve našu cestovnú kanceláriu za partnera, s ktorým sa rozhodnete stráviť dni oddychu pri jazerách, či medzi horskými velikánmi.
Už veľa rokov sa Vám snažíme zprostredkovať návštevu atraktívnych prázdninových lokalít Európy za maximálne výhodné ceny a Váš neutíchajúci záujem i vysoká miera spokojnosti nás nadmieru teší a zároveň i zaväzuje do budúcna.
Tento katalóg je venovaným tým z Vás, ktorí pred morskými plážami preferujú aktívnu dovolenku na horách či pri jazerách, a to v talianskych, rakúskych, francúzskych a slovinských Alpách, v horách českých a slovenských, alebo na bavorskej strane Šumavy.
Nech už zvolíte akokoľvek, veríme, že Vaša voľba bude správna, že vyberiete práve lokalitu a ubytovaciu kapacitu pre Vás úplne ideálnu, že budete spokojní so všetkými našími službami, a že sa i v budúcnosti budeme môcť znova stretnúť nie len prostredníctvom týchto stránok.
Krásne počasie a len tie najpríjemnejšie zážitky na dovolenke Vám už teraz želá
Vaša cestovná kancelária
Dôležité informácie
Kvalitatívnu kategóriu ubytovacích kapacít na týchto stránkach označujú dva symboly. Symbolom ★ až ★★★★★ sú označené kapacity, u ktorých je toto označenie oficiálne, teda od príslušného orgánu majú, podľa miestom platných kritérií, pridelené hodnotenie kvality v určitej výške s jeho označením príslušným počtom hviezdičiek (vyšší počet predstavuje vyššiu kvalitu). Celá rada kapacít však takéto hodnotenie nemá, respektíve sú ubytovacími subjektami, u ktorých sa hodnotenie hviezdičkami oficiálne nepoužíva. A práve u týchto sme použili hodnotenie naše, hodnotenie od ♣ do ♣♣♣♣♣, keď kritéria pre ich pridelenie sme sa snažili zachovať obdobné s hodnotiacimi kritériami oficiálnych orgánov v príslušnej oblasti.
Aj keď sme sa snažili typy a vybavenosť všetkých jednotlivých ubytovacích jednotiek popísať čo možno najpresnejšie, sú i tak, vo výnimočných prípadoch, drobné odlišnosti možné (atypické apartmány či izby z hľadiska skladby a charakteru jednotlivých lôžok, oddelenie niektorých miestností napr. len nábytkovou stenou, chýbajúci trezor v jednej izbe z celého hotela, špeciálny apartmán pre handicapovaných, ktorý nemá zásteny sprchového kúta, …) a CK nemôže pridelenie odlišnej typológie vždy úplne ovplyvniť. V prípade prístelok sa potom môže jednať tiež napríklad o pohovku, rozkládací gauč, poschodovú posteľ, lehátko apod. a nemusí byť vždy pevnou súčasťou vybavenia izby; rovnako tak nemusí vždy rozmerovo zodpovedať štandardu bežných postelí, môžu byť teda napríklad užšie a / či kratšie. Súčasne upozorňujeme, že uvedené údaje o priestrannosti jednotlivých ubytovacích jednotiek majú charakter len informatívny a od skutočnosti sa môžu, vo výnimočných prípadoch, líšiť i o viac než 10 %. Samostatnou kapitolou sú v tomto ohľade popisy privátnych apartmánov a viacerých ubytovacích kapacít predávaných pod jedným „obecným“ názvom. Tu berte popis apartmánov naozaj skôr ako orientačný, pretože vzhľadom ku skutočnosti, že sa častokrát jedná i o niekoľko stoviek bytov rôznych majiteľov, popis presne charakterizujúci všetky možné alternatívy skladby a charakteru lôžok, polohy, priestrannosti, vybavenosti atď. je doslova nevytvoriteľný.
Všetky informácie uvedené v katalógu vychádzajú zo skutočností známych alebo predpokládaných v dobe jeho prípravy. Z tohoto dôvodu si dovolujeme upozorniť na možnosť niektorých odlišností od skutočnosti a vyhradzujeme si právo na možnosť ich dodatočnej zmeny. Napríklad sa jedná o drobné úpravy formy či rozsahu stravovania, úpravu zloženia či zmenu charakteru a typu lôžok, zavedenia či zmenu výšky pobytových táx, záverečných upratovaní, klubových kariet apod. Uvádzané vzdialenosti i polohy jednotlivých služieb a ubytovacích kapacít v rámci konkrétneho strediska sú len orientačné, resp. približné. Niektoré služby, príp. vybavenosť vypísané v odstavci „vybavenosť a služby“ apod. u každej ubytovacej kapacity sú, a to i napriek tomu, že nie sú výslovne uvedené za poplatok, službami hradenými samostatne. Napríklad sa jedná o konzumáciu v bare a reštaurácii, úhradu za pripojenie k internetu, poplatky za požičanie športového vybavenia či prenájmu športovísk atď. Súčasne upozorňujeme, že u niektorých ubytovacích kapacít, kde je ponúkaný pobyt pre malé deti (veková hranica vždy špecifikovaná u konkrétnej kapacity) zadarmo či za pevnú čiastku výrazne nižšiu, než je základná cena pobytu, je ubytovánie mienené bez nároku na lôžko (a obsadenosť izby či apartmánu je teda braná bez ich započítania) a prípadné stravovanie je samostatne splatné na mieste - podrobnejšie informácie žiadajte v cestovnej kancelárii.
Ďalej si dovolujeme poukázať na povinnosť rešpektovania vypísanej otváracej doby a ďalších povinností. Napríklad sa jedná o bazény, ktorých využívanie je výnimočne podmienené používáním kúpacej čapice a slipových plaviek. Bazény nie sú otvorené 24 hodín denne, ale len v časoch vyísaných príslušnou ubytovacou kapacitou, o obmedzení využívania niektorých služieb vekovou hranicou (napr. obmedzení vstupu do posilňovne, sauny apod. pre deti určitej vekovej hranice či povolenia ich vstupu len v sprievode dospelej osoby atď.) alebo o rešpektovanie pokoja v poobedných a nočných hodinách. V hoteloch, najmä vyššej kategórie, je potom predpokladané vhodné spoločenské oblečenie k večeri, teda prinajmenšom dlhé nohavice (nie tepláky) u mužov, vhodná je i adekvátna obuv (nie papuče). Nesmieme zanudnúť upozorniť tiež na veľkosti parkovacích miest, najmä potom tých garážových (a to nie len vo vzťahu k výške vjazdu), ktoré sú dimenzované na vozidlá štandartných veľkostí a častokrát teda autám väčším nedovoľujú nie len pohodlené zaparkovanie, ale nie zriedka vôbec žiadne. V rámci ďalej nie raz ponúkaného ubytovania pod „obecným“ názvom (napr. „Privátne apartmány“, „Rezidenčné komplexy“, „Apartmánové domy“ atď.) je spravidla zahrnuté veľké množstvo apartmánov v danom stredisku, a to spravidla vrátane tých, ktoré sú ponúkané menovite katalógom. Cestovná kancelária nemôže tiež vždy úplne ovplyvniť uvedenie a ukončenie prevádzky niektorých služieb vypísaných v odstavci „vybavenosť a služby“ pri popise jednotlivých ubytovacích kapacít. Náhodne sa jedná o animačné programy, ktoré sú spravidla realizované len v 2 až 3 mesiacoch hlavnej sezóny, alebo o prevádzku bazénov, ktoré sú v priemere tiež len 3 mesiace, teda cca od polovice júna do polovice septembra. Záujem o všetky služby či ponuky, ktoré sú ponúkané zadarmo alebo fakulatívne za príplatok splatný na mieste pobytu (napr. detská postieľka, posteľná bielizeň, …), je nutné uviesť na zmluvu o zájazde, inak nemusia byť ubytovateľom akceptované. Detské postieľky sú štandardne určené deťom do nedovŕšených 2 rokov; v prípade záujmu o detskú postieľku pre staršie dieťa sa na toto informujte vopred. Pokiaľ je v ubytovacej kapacite k dispozícii wi-fi pripojenie, nie je možné klientovi garantovať kvalitu signálu v celom objekte. V poslednej dobe je tiež stále častejším javom obmedzenie fajčenia v rámci nie len spoločných priestorov niektorých ubytovacích kapacít, ale už sa stáva pravidlom i na izbách a v apartmánoch, keď dané nariadenia v tomto ohľade je vždy nutné rešpektovať.
Ak nie je u jednotlivého zájazdu stanovené inak, neposkytuje cestovná kancelária žiadny program v mieste pobytu.
Tľačové chyby v katalógu sú vyhradené.
Naša CK ponúka časovo obmedzené turistické pobyty, pre občanov SR i iných členských zemí EU. Z toho vyplýva, že pred cestou do členskej zeme EU a Švajčiarska nie je potrebné riešiť vízum (ak nie je na turistický pobyt bezprostredne naviazané dlhodobým pobytom v cieľovej zemi, napr. za účelom pracovným či štúdijným). Aj napriek vyššie uvedenému odporúčamee občanom členských štátov EU, aby si pred cestou overili u zastupiteľského úradu navštevovaného štátu, či sa podmienky pre vstup a pobyt nezmenili. Občanom nečlenských zemí EU odporúčame, aby si pred cestou overili u zastupiteľského úradu navštevovaného štátu podmienky pre vstup a pobyt pre občanov ich domovského štátu. Bližšie informácie / odkazy nájdete na www.nevdama.sk/pasy-viza.
Zákazník je pred uzatvorením zmluvy o zájezde informovaný o pasových a vízových požiadavkoch a zdravotných formalitách, ktoré sú nutné pre cestu a pobyt a o obvyklých cenách a lhotách pre ich zariadenie. Každý cestujúci je osobne zodpovedný za dodržiavanie pasových, coľných, zdravotných a ďalších predpisov zeme, do ktorej cestuje, a rovnako tak i za platnosť svojich cestovných dokladov podľa predpisov SR. Všetky náklady, ktoré vzniknú nedodržaním týchto predpisov, nesie cestujúci. K vycestovaniu do štátov Európskej únie je možné okrem platného cestovného pasu použiť i platný občiansky preukaz. Súčasne upozorňujeme, že deti do 15 rokov musia mať pri cestách do zahraničia vlastný cestovný pas.
Národné centrum zdravotníckych informácií Slovenskej republiky odporúča dodržiavanie týchto pravidiel:
https://korona.gov.sk/#aktualne-opatrenia
Pre prípad nutného štandardného ošetrenia občana SR v dobe jeho prechodného pobytu v štátoch EU je potrebné predložiť „Európsky preukaz zdravotného poistenia“ (tj. v pravom rohu v poli s hviezdičkami s označením SK) a platný doklad totožnosti.
Zákazník je oboznámený a výslovne súhlasí s tým, že v destinácii môžu byť zavedené protipandemické opatrenia, ktoré môžu mať vplyv na rozsah a kvalitu poskytovaných služieb. Zákazník sa zaväzuje dodržiavať veškeré hygienické opatrenia požadované dodávateľom služieb. Epidemiologická situácia sa môže dynamicky meniť, nie je možné vylúčiť napr. zavedenie povinných testov, povinného očkovania apod. V súvislosti s pretrvávajúcou pandémiou môže dôjsť k zavedeniu prísnejších protipandemických či iných mimoriadnych opatrení či obmedzení ako v SR, tak i v destináciách, ktoré majú vplyv na vstupné podmienky do destinácií. Tieto náhle zmeny nie je možné vopred predvídať a naša CK ich nemôže nijak ovplyvniť, klientom preto v prípade ich zavdenia nárok na bezplatné odstúpenie od zmluvy nevzniká.
V dobe prípravy tohto katalógu sa javí pravdepodobné, že vstup do jednotlivých zemí bude možný len s tzv. Covid pasom schváleným Európskym parlamentom. Certifikáty držiteľa oprávňujú k volnému pohybu naprieč Európskou úniou. Covid pasy sú dostupné v digitálnej či papierovej podobe. Slovensko pripravilo mobilnú aplikáciu GreenPass, pomocou ktorej je možné sa certifikátmi preukázať. Aplikácia GreenPass je určená hlavne pre testovaných alebo očkovaných.
https://korona.gov.sk/informacie-o-digitalnom-covid-preukaze-eu/
Zmluvný vzťah medzi cestovnou kanceláriou a zákazníkom sa riadi ustanoveniami zákona č. 89/2012 Sb. (občiansky zákonník) a zákona č. 159/1999 Sb. (zákon o niektorých podmienkach podnikania a o výkone niektorých činností v oblasti cestovného ruchu) - obidva v platnom znení. Zmluva o zájazde sa uzatvára medzi cestovnou kanceláriou ( usporiadateľ zájazdu) a zákazníkom v písomnej alebo ústnej forme, obsahuje špecifikáciu zájazdu, práva a povinnosti zmluvných strán a prípadne ďalšie zmluvné ujednanie. Pred uzatvorením zmluvy o zájazde je zákazník oboznámený s formulárom s informáciami k zájazdu. Pokiaľ je zmluva o zájazde uzatvorená ústne alebo on-line, vydá cestovná kancelária zákazníkovi potvrdenie o zájazde. Ponuka zájazdov CK na internetových stránkach CK je výzvou k podávaniu ponúk a objednávka služieb sa považuje za návrh k uzatvoreniu zmluvy o zájazde. CK týmto vylučuje aplikáciu ustanovenia § 1732 odst. 2 občianskeho zákonníka. Zmluva môže byť uzatvorená priamo v cestovnej kancelárii alebo prostredníctvom jej obchodného zástupcu (provízneho predajcu, ďalšia cestovná kancelária či agentúra ), ktorý jedná na základe a v medziach uzatvorenej obchodnej zmluvy či udelenej plnej moci. V prípade, že je pre daný zájazd stanovený minimálny počet osôb, je táto informácia vždy uvedená u príslušnej ubytovacej kapacity, resp. typu zájazdu.
Cestovná kancelária informuje zákazníkov, že ďalšie skutočnosti týkajúce sa zájazdov, ako i práv a povinností účastníkov zmluvy o zájazde, sú uvedené vo Všeobecných podmienkach predaja zájazdov DER Touristik CZ a.s. ako majiteľa obchodnej značky a ochrannej známky NEV-DAMA, ktorého znenie je dostupné na www.nevdama.sk. Všeobecné podmienky predaja zájezdov DER Touristik CZ a.s. rovnako tvoria neoddeliteľnú súčasť zmluvy o zájazde.
Zákazníkom je osoba, ktorá má v úmysle zatvoriť alebo uzatvorí s cestovnou kanceláriou zmluvu o zájazde, alebo osoba, v ktorej prospech bola zmluva uzatvorená, alebo osoba, ktorej bola zmluva postúpená.
V cenách zájazdov nie je zahrnuté žiadne cestovné poistenie. Jeho zriadenie Vám môžeme ponúknuť naším prostredníctvom alebo sa obráťte priamo na niektorú z poisťovní. Nezjednaním poistenia prebiera zákazník plnú zodpovednosť za dôsledky škôd vzniknutých v súvislosti s neuzatvorením tohoto poistenia. Po uzatvorení zmluvy o zájazde nie je možné zmeniť typ alebo rozsah poistenia.